
dinsdag, oktober 15, 2002
Een reclamecampagne voor M7, het nieuwe mannenparfum van Yves Saint Laurent, heeft in Frankrijk voor opschudding gezorgd. De publiciteitsfoto toont een volledig naakte man.
De Amerikaanse artistiek directeur Tom Ford van YSL koos een ex-vechtsporter als mannelijk model voor de foto voor M7. De afbeelding doet denken aan de publiciteitsfoto van het allereerste parfum van YSL in 1971. De modeontwerper poseerde toen naakt voor de lens van Jean-Loup Sieff.
Verschil is dat het geslachtsdeel van Yves Saint Laurent verborgen was, terwijl dat ditmaal frontaal en duidelijk zichtbaar is. De sporter zit ontspannen op een bed en werpt een blik op zijn ontblote geslachtsdeel. "Ik wilde eraan herinneren dat het modehuis YSL altijd al een baanbreker is geweest door provocerende afbeeldingen te gebruiken", stelt Tom Ford.
De publiciteitsfoto verschijnt op 25 oktober in diverse Europese tijdschriften, gelijktijdig met de lancering van M7 (M staat voor masculin, 7 voor het zevende YSL-geurtje). In de Verenigde Staten zal de prent te zien zijn in enkele kunstpublicaties. In kranten en op reclamepanelen wordt enkel een softe versie van de foto gepubliceerd. Die toont dezelfde man die zijn behaarde bovenlijf ontbloot.
Bron: Gazet van Antwerpen
De Amerikaanse artistiek directeur Tom Ford van YSL koos een ex-vechtsporter als mannelijk model voor de foto voor M7. De afbeelding doet denken aan de publiciteitsfoto van het allereerste parfum van YSL in 1971. De modeontwerper poseerde toen naakt voor de lens van Jean-Loup Sieff.
Verschil is dat het geslachtsdeel van Yves Saint Laurent verborgen was, terwijl dat ditmaal frontaal en duidelijk zichtbaar is. De sporter zit ontspannen op een bed en werpt een blik op zijn ontblote geslachtsdeel. "Ik wilde eraan herinneren dat het modehuis YSL altijd al een baanbreker is geweest door provocerende afbeeldingen te gebruiken", stelt Tom Ford.
De publiciteitsfoto verschijnt op 25 oktober in diverse Europese tijdschriften, gelijktijdig met de lancering van M7 (M staat voor masculin, 7 voor het zevende YSL-geurtje). In de Verenigde Staten zal de prent te zien zijn in enkele kunstpublicaties. In kranten en op reclamepanelen wordt enkel een softe versie van de foto gepubliceerd. Die toont dezelfde man die zijn behaarde bovenlijf ontbloot.
Bron: Gazet van Antwerpen